
Spørsmål og svar
Hvordan starter vi?
Du behøver ikke reise noe sted for å møte oss. Vi kommer hjem til deg, Der planlegger vi hele prosessen i ro og fred.
Vi kan også gjøre planlegging digitalt eller på telefon hvis det er ønskelig.
Hva skal skje?
Vi tar oss av alt papirarbeid, melder dødsfallet inn til de rette myndigheter, finner tid og bestiller prest, eller gravferdstaler, der du ønsker å ha seremonien, når det er ledig.
Seremonien må skje innen 10 virkedager iht til gravferdsloven. Vi legger til rette for å overholde denne fristen.
Hva behøves til en seremoni?
Vi sørger for å gjøre alle nødvendige bestillinger, og legger til rette for en vakker seremoni. Ønsker du en annen kiste enn den som er inkludert, har vi mange andre å velge mellom. Lysestaker, pynt og blomst til kisten, samt mannskap i seremoni er inkludert. Vi sørger for trykking av opptil 50 sangprogram med valgfritt motiv. Du kan velge selv hvor mye du vil overlate til oss eller hva du vil gjøre selv.
Betaling
Vi vil at du skal ha råd til å begrave din kjære, og samtidig få en vakker og verdig avskjed. Vi tilbyr derfor markedets laveste pris, som fast pakkepris. Du kan såklart velge selv om du ønsker noen av tilleggene, men det skal ikke være sånn at når regningen kommer, så påløper kostnader for tjenester du trodde var inkludert. Hos oss er det full åpenhet rundt priser.
Tar dere tillegg i pris kveld og helg?
Vi har begravelse til fast pris. Dvs. at du ikke skal få noen overraskelser dersom du velger oss. Prisen som er satt for våre pakker er faste, uansett om vi rykker ut på kveld/natt eller i helg.
Hvordan kan dere være ha så lav pris?
Vi samarbeider med andre begravelsesbyråer og har gjort valg i vår drift som kommer våre kunder til gode. I tillegg har vi ingen utgifter til leie av kontorlokale, da vi møter deg der du er. Derfor kan vi tilby de samme tjenestene som de store byråene, men til svært redusert kostnad for deg.